Alle OGR dal 15 al 17 ottobre 2019 "Sustainable Technology = Sustainable Cities?", incontro annuale del network di EFC sulle città sostenibili

Torino ospita, dal 15 al 17 ottobre 2019, la Conferenza Annuale del network Funders’ Forum on Sustainable Cities 2019 di EFC - European Foundation Centre, la rete europea della filantropia istituzionale, organizzato dalla Fondazione Sviluppo e Crescita CRT e dalla Fondazione Adriano Olivetti. Location dell'evento saranno le Officine Grandi Riparazioni (OGR) a Torino e la Fondazione Adriano Olivetti a Ivrea.

Il Funders’ Forum on Sustainable Cities è un gruppo di studio e di lavoro nell'ambito di EFC che riunisce diverse fondazioni a livello europeo e internazionale con l'obiettivo di implementare il ruolo e l'azione della filantropia nel far progredire la crescita sostenibile e inclusiva nei contesti urbani. Indipendentemente da dove siano collocate, dalla loro dimensione e anche dal loro grado di sviluppo, le città hanno una serie di caratteristiche comuni e si trovano ad affrontare le stesse sfide fondamentali. Non solo, esse sono anche spazi chiave in cui si dispiegano investimenti, impatti e metodologie innovative dell'azione filantropica. Le Fondazioni possono infatti supportare politiche efficaci, sia a livello locale che internazionale, che sono essenziali per costruire un futuro urbano più inclusivo, equo e sostenibile.

"Sustainable Technology = Sustainable Cities?" è il titolo del meeting 2019 che approfondisce la possibile relazione tra sviluppo urbano sostenibile e tecnologia, innovazione, big data, mostrando come il patrimonio industriale possa unirsi alla tecnologia del futuro per sviluppare città veramente sostenibili. Grazie all'intervento di esperti e studiosi nel campo verranno messe in luce opportunità, rischi e metodologie innovative per la rigenerazione urbana.

Per maggiori informazioni clicca qui

ENGLISH VERSION

The Funders’ Forum on Sustainable Cities (FFSC) is hosting its annual meeting on ”Sustainable Technology  = Sustainable Cities?” on the 15-17 October, in Turin, hosted by Fondazione Sviluppo e Crescita CRT and Fondazione Adriano Olivetti.

This network aims to increase philanthropy’s role and effectiveness in advancing sustainable and inclusive growth in cities; tackling urban poverty, promoting equitable development and opportunities; and strengthening local governance and citizen participation in local decision-making.

Independent of where they are, their size, or even stage of development, cities share a number of core characteristics and face the same fundamental challenges. Cities are also key spaces for philanthropic investment, impact and innovation across all spheres of life. Foundations have the attributes and assets to support the processes, capacities and innovations, both at the local level and across geographic boundaries, that are essential to building a more inclusive, equitable and sustainable urban future.

The 2019 FFSC Annual Meeting will dive into the issues of technology, innovation and big data, and their impact upon cities, showcasing how industrial heritage can merge with the technology of the future to develop sustainable cities. Funders will learn about the opportunities, and the risks, that come with using these tools; and about strategies and methodologies to positively engineer cities. Participants will have the chance to talk with and learn from people and organisations working in the field.

Turin, and the Piedmont region has a long industrial history that extends from the smallest, to largest cities in the region. In thinking of sustainable urban redevelopment and the points of discussion it is the perfect backdrop for the meeting, with many of these issues being central themes of debate and discussion throughout the region.

During the first day of the conference, participants will visit Ivrea and explore its industrial past and its journey to becoming a UNESCO World Heritage Site. Participants will then spend the second day in Turin, grappling with issues such as big data and the ethical issues around using it.

Click here for further information